بازاريابي محتوايي چه فرقي با تبليغات دارد؟

راهنماي جامع تبليغات چاپي براي صاحبان كسب و كار

بازاريابي محتوايي چه فرقي با تبليغات دارد؟

۷۵ بازديد

زماني كه يك كسب و كاري ميخواهد خود را به مشتريانش بشناساند، دو ابزار فوق العاده موثر در اختيار دارد. اولي تبليغات است و دومي بازاريابي محتوايي. سوالي كه مطرح مي شود، اين است كه فرق اين دو ابزار چيست و چگونه بايد از اين ابزارها بهره ببريم. در اين مقاله مي خواهيم به بررسي اين دو ابزار و كاربردهاي آن ها بپردازيم.

 

 

بازاريابي محتوا يا تبليغات ، كدام يك به فروش بيشتر مي انجامد ؟

در بلند مدت فروشي را كه ميتوانيد از طريق بازاريابي محتوا به آن برسيد به هيچ وجه قابل مقايسه با فروش از طريق تبليغات نيست و اصلا از راه تبليغات نميتوانيد به همچين فروشي دست پيدا كنيد:
در كوتاه مدت ۱۰۰% جوابدهي تبليغات بهتر است ، اما كسب و كارهايي كه اهداف بلند مدت دارند بازاريابي محتوا برايشان همانند معجزه عمل ميكند. بايد در نظر داشته باشيد كه بازاريابي محتوا پروسه اي زمانبر است ؛ اما جوابدهي تبليغات را شما در كوتاه مدت نيز خواهيد ديد.

بازاريابي محتوا مزاحم نيست ! اما تبليغات اكثرا مزاحم است ، و هيچ وقت خاصيت جذب كنندگي آن را نخواهد داشت !

 

براي مثال شما اگر عنواني را در گوگل سرچ نماييد و به سايتي هدايت شويد ، اگر در آن سايت تبليغات زياد و صفحات پاپ آپ شما را اذيت كند شما شاكي خواهيد شد ! به احتمال زياد صفحه ي سايت را ميبنديد و به دنبال جستجوي ديگري ميرويد ؛ اما در ساختار محتوا شما به دنبال رفع نياز مشتري خواهيد بود ، يعني بجاي اينكه از تبليغات استفاده كنيد و كاربر را زده كنيد روي محتواي خود را متمركز ميكنيد تا فقط نياز كاربر را رفع نماييد.كاربر به مرور از سايت شما و از مطالب مفيدتان خوشش مي آيد و زين پس در جستجوي مطالب سايت شما خواهد آمد و كم كم تبديل به عضو وفادار شما خواهد شد و از اين طريق ميتوانيد كاربر را جذب خدمات و محصولات خود كنيد.

 

تبليغات ممكن است مشتري جديدي براي شما بوجود نياورد اما بازاريابي محتوا ، با عمل برندينگ مشتري هاي وفادار بسياري را برايتان خواهد ساخت :
وقتي چند توليد كننده بزرگ خدمات و يا محصولات مشابه و تبليغ كنند ، در اين صورت تبليغ كردن مشتري جديد را براي شما بوجود نخواهد آورد اگر چه ممكن است تبليغ نكردن هم ، مشتري هاي فعلي شما را از شما بگيرد.

اما در بازاريابي محتوا فكر مصرف كننده محصولات و خدمات در دستان شماست ، چرا كه آنها شما را به عنوان يك برند موفق ميشناسند و خدمات و محصولاتتان را به صورت كلامي (بهترين نوع تبليغات شناخته شده در دنيا)، معرفي خواهند كرد . كاري كه هرگز آگهي هاي تبليغاتي برايتان انجام نميدهند.

 

پيام هاي تبليغاتي مربوط به فروش است اما در محتوا شما حرفي از فروش نميزنيد :

اگر در مورد فروش محصول در بازاريابي محتوا صحبت كنيد مشتري هايتان را از دست خواهيد داد . چرا كه پايه و اساس بازاريابي محتوا رفع نياز مخاطب است ، نه رفع نياز شما ! در نظر داشته باشيد كه در بلند مدت محتوا كاري ميكند كه شما پادشاهي كنيد .

جمله اي معروف در اين باره است كه ميگويد : هيچ وقت ابتداي كسب و كارتان را با انتهاي آن مقايسه نكنيد ، پس منافع بلند مدت و كوتاه مدت هردو مهم اند ، تبليغات خوب است و بايد باشد ، اما نبايد آن را با بازاريابي محتوا مقايسه كرد ! چرا كه هر كدام را بهر كاري ساختند .

منبع: طراح يار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.